Västergötlands Fornminnesförening inbjuder till årsmöte
21 maj 2016 i Habo

Dagen börjar med samling i sockenstugan då medlemmar bjuds på kaffe eller te med smörgås varefter vi går över till den mäktiga träkatedralen för en timslång visning. Efter besöket i kyrkan återvänder vi till Sockenstugan där vi först äter lunch och sedan håller årsmötesförhandlingar med utdelning av Föreningens förtjänstmedalj i förgyllt silver. Som en extra bonus har de som så önskar sedan möjlighet att besöka Brandstorps fina träkyrka under ledning av f. museichefen i Skara, Anna-Maria Claesson.

Vill Du veta mer om Habo kyrka redan nu kan Du besöka: https://sv.wikipedia.org/wiki/Habo_kyrka
Om Brandstorps kyrka kan Du läsa mer här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Brandstorps_kyrka

10.00 - 11.00 Samling i Sockenstugan vid Habo kyrka.
Fornminnesföreningen bjuder på kaffe eller te med smörgås
11.00 - 12.00 Visning av Habo kyrka
12.00 - 13.15 Lunch i Sockenstugan bestående av baconlindad fläskfilé med rosépepparsås.
Eventuella önskemål om annan mat (t.ex vegetarisk kost) måste lämnas vid anmälan till lunchen senast den 13 maj - se nedan !
13.30 - 15.00 Årsmötesförhandlingar med medaljutdelning
16.00 För de som så önskar visar f. museichefen i Skara, Anna-Maria Claesson, Brandstorps fina träkyrka och intilliggande hembygdsgård

Anmälan till lunchen och guidningen är obligatorisk och måste göras senast den 13 maj via e-post till:

Kostnaden för medlem är endast 150 kronor - återstoden bjuder Fornminnesföreningen på. I beloppet ingår kaffe eller te med smörgås, lunch och visningsavgift. Beloppet betalas kontant vid ankomsten och gärna med jämna pengar.

Observera att anmälan till lunchen är bindande - om Du inte kommer måste vi tyvärr debitera Dig i efterskott.